JesusHouse to kampania ewangelizacyjna dla młodzieży, która przygotowywana jest w Niemczech i transmitowana drogą satelitarną do kilkunastu krajów Europy, w tym do Polski.
Od 2011 roku kampania ta była realizowana w Polsce w wariancie lokalnym (3-5 wieczorów z polskim ewangelistą w konkretnym mieście) oraz centralnym (transmisja satelitarna programu z Niemiec).

Najbliższa kampania JesusHouse odbędzie się w tym roku.

Duże znaczenie ma dla nas fakt, że postrzegamy ją jako wsparcie dla lokalnej pracy młodzieżowej w Polsce. Naszym celem jest pomóc wam w tym, by młodzi ludzie z waszej miejscowości poznali Jezusa i uczynili pierwszy krok w wierze. Nie chodzi o to, aby stworzyć genialny program, chodzi przede wszystkim o ludzi. A więc niech i waszym najważniejszym priorytetem będą ludzie – poświęćcie im swój czas.

Dlatego też JH jest tak ułożone, aby podczas każdorazowej transmisji można było skoncentrować się na zapraszającym stylu gościnności. Będziecie mieli czas, by świadomie i na serio potraktować młodych ludzi, spotkać się z nimi i opowiedzieć im o swojej wierze w Jezusa Chrystusa.

Nasza „piątka”:

1. Chcemy, by młodzi uwierzyli w Jezusa Chrystusa.

 

2. Pracujemy koncepcyjnie, czyli przewidujemy.

Chcemy pomyśleć też o przyszłości, bo inaczej tej kampanii grozi brak trwałych efektów. Dlatego już na samym początku należy postawić sobie pytanie: Co nastąpi po JH 20017? Zróbmy to razem!

3. Czas po JesusHouse 2017 to decydująca część ewangelizacji.

Młodzi ludzie chcą być maksymalnie elastyczni i otwarci na wiele opcji. Podejmowanie decyzji, np. wyraźne opowiedzenie się po stronie Jezusa, często w ogóle nie pasuje do ich dotychczasowego pomysłu na życie. Nie ma w tym nic dziwnego, że młodzież często dochodzi do wiary dopiero kilka dni lub tygodni po zakończonym spotkaniu ewangelizacyjnym. Młodzi bowiem muszą w spokoju przekonać się o tym, że nie są przez nikogo manipulowani. Potrzebują czasu na przyswojenie sobie podstawowych informacji o Bogu. Sprawdzają, co sądzą o tym ich przyjaciele i badają wiarygodność życia chrześcijan w swoim środowisku. Z tego też względu takim właśnie ludziom musi być zapewniona dalsza oferta, będąca kontynuacją JH. Albo inaczej: nie istnieje żadna praca “po”! Dni i tygodnie po JH są całkowicie nieodłączną częścią samej ewangelizacji. I tylko ten, kto to dostrzega, traktuje młodzież poważnie.

4. Zmieniamy kolejność – najpierw zaplanujmy czas po JH, a potem pomyślmy nad realizacją wieczorów transmisji.

To, co będzie działo się po kampanii 2017, powinno znacząco wpłynąć na przebieg i styl waszego JH. Dlatego, np. wybór pomieszczeń do transmisji może zależeć od możliwości organizacji dalszych spotkań w tym samym miejscu, a wybór osób prowadzących program będzie zależał od tego, kto poprowadzi późniejsze spotkania grup młodzieżowych. Zastanówcie się też do kogo chcecie dotrzeć? Na co jesteście gotowi? Na co i przede wszystkim dla kogo są otwarte wasze grupy młodzieżowe? Od tego, do jakiej grupy docelowej chcecie dotrzeć, wiele powinno zależeć.

5. Łączymy siły, określamy punkt ciężkości, ryzykujemy współpracę i odkrywamy innych.

Szczególnym odkryciem JH już na samym początku jej organizowania było to, że w wielu miejscowościach współpracowały ze sobą różne grupy, wspólnoty i organizacje kościelne. Z tego współdziałania powstały silne kooperacje. Odkryliśmy, że razem możemy więcej zdziałać. Dla wielu był to pierwszy krok do wspólnej całościowej koncepcji w danej miejscowości. Ktoś musi zrobić ten pierwszy krok. Kto to będzie?

Być może już od dawna istnieją u was takie kooperacje. Wspaniale! A może nigdy jeszcze o tym nie myśleliście. Właśnie teraz nadszedł czas, by odważyć się na coś nowego. Nie kiście się w swoim własnym sosie, ale rozszerzajcie perspektywę na całą waszą miejscowość czy region. Wyjdźcie do innych! Przedstawcie akcję JH 2017. Współdziałajcie, tam, gdzie to jest możliwe. Potem podzielcie się pracą. W ten sposób zyskacie więcej czasu dla młodzieży.

 

Niebawem przedstawimy wam więcej szczegółów nt. tej kampanii.


Nasi partnerzy